Askerlik ve Polislik hakkında her şey...

Sözleşmeli Er Ne İş Yapar,Görevleri Nelerdir?


sözleşmeli er görevleri nelerdir
Sözleşmeli Erbaş ve Er Ne Demektir?
Vatani hizmetini yapmakta olan yükümlü erlerin yapmış oldukları görevlerin belirli bir ücret karşılığında yapan asker kişiye sözleşmeli er denir. Paralı asker yada profesyonel asker de denir. Sözleşmeli erler operasyonel görevlerde de bulunur. Bildiğiniz üzere son yıllarda normal askerlik yükümlülüğün yapmakta olan erler terör operasyonlarında kullanılmıyor.Ancak profesyonel bir asker olan sözleşmeli erler terör operasyonlarına katılır. Sözleşmeli Erlerin Normal Askerlerden Farkı Varmıdır?
Sözleşmeli erler 1111 sayılı askerlik kanunu kapsamında vatani hizmetini yapmakta olan erler gibi günlük faaliyetleri ve hafta sonu izinleri planlanır. Sözleşmeli erbaş ve erler 5510 sayılı kanun kapsamında sosyal sigorta ve genel sağlık sigortası kapsamına alınmaktadır. Normal askerlerden farklı olarak sözleşmeli erlerin kariyer yapma imkanı vardır. İlk sözleşmeleri 3 yıl ikinci sözleşmeleri 4 yıl olmak üzere toplam 7 yıl hizmet sürelerini tamamlayanlar yada bu süre içerisinde gerekli şartları taşıyanlar uzman çavuş, assubay ve sivil memur olabilirler.

Paşlaş:

12 yorum:

  1. Demek oluyo ki normal asker gibi birşeyler.pekde bir ayrıcalıkları yok

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle ben askerliğimi şırnak 'ta yaptım askerlik bitti şimdi sicilde bi iş güçte kalmadı geri dönmeyi düşünüyorum en azından şansımı deneyeceğim.

      Sil
    2. Elbette normal bir asker den farkı maaşı yüksek olması dolayısıyla normal asker nasıl sa oda öyle koğuş aynı yemek aynı kalk saati aynı yani bir farkı yoktur sözleşmeli olması operasyona hazır olması demektir

      Sil
  2. Slm arkadaşlar askerde sözleşmeli er olarak kalabilrmyz ve ne işi yapar bilgilendirirseniz sevinirim

    YanıtlayınSil
  3. Sözleşmeli et uzman er oluyor degilmi

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. hayır uzman er diye birşey yok. Sözleşmeli er, sözleşmeli er oluyor.

      Sil
  4. Benim anlamadığım acaba sözleşmeyi imzaladıktan sonra teror operasyona katılma mecbur.mu

    YanıtlayınSil
  5. Sıradan bir askerden hiç bir farkı yok sadece seni 3 yıl boyunca 3 bin lira maaşla kullanıyorlar sonra basıyorlar tekmeyi

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Istersen kalabiliyosun devam edebiliyosun yani.

      Sil
  6. Seve seve bi kez daha askerlik yapmak istıyorum benıde askere alsınlar

    YanıtlayınSil
  7. Yanı 3 yıl sonra astsubay olabiliyoruz öylemi

    YanıtlayınSil
  8. arkadaşlar ben yeni sözleşmeli er basvurusu yaptım askere gitmedim ve 2 yillik büro mezunuyum kpss iğ gelmedi bende erliğe başvurdum ne dersiniz nasıl bi meslek önerirmisiniz
    bide 2 yıllıklar astsubay olmak için uzman onbasi ... gb rütbelri tamamlayarakmı yoksa direk sınavına girerekmi oluyor

    YanıtlayınSil

Yukarıdaki Facebook Yorum kutusunu kullanarak sorularınıza anında cevap alabilirsiniz.

Blog Arşivi