Askerlik ve Polislik hakkında her şey...

E-Devlet Sülüs (Sevk Belgesi) Nasıl Alınır 2019


E-Devlet Şifresi İle Sülüs (Sevk Belgesi) Alma
Askerlik yerleri belli olduktan sonra askere giderken yanınızda götürmeniz gereken sülüs yani sevk belgesi e-devletten alınır mı alınırsa nasıl alınır diye oldukça soru geliyor. Bu konudaki terettütleri ortadan kaldırmak için ayrıntılı bir şekilde e-devlet üzerinden sülüs belgesini almayı izah etmeye çalıştık. Evet arkadaşlar askerlik şubesine gitmeden e-devlet üzerinden sülüs belgesini 6 adımda kolayca alabilirsiniz. Yani artık illa askerlik şubesine gitmenize gerek yok. Askerlik yerleriniz belli olduktan sonra aşağıda adım adım gösterildiği üzere kendi sülüs belgenizi kendiniz çıkartabilir ve yol ve iaşe bedeli işlemlerini de gerçekleştirerek ptt den paranızı alabilirsiniz.

Birinci Adım:
  • Öncelikle T.C. kimlik numaranız ve şifreniz ile e-devlet'e sisteme giriş yapınız.


İkinci Adım: 
  • Eğer kısa dönem veya yedek subay adayı iseniz yedek subay sınıflandırma sonucu sorgulama ekranından uzun dönem er iseniz Er Sınıflandırma Sonucu Sorgulama ekranında bulunan ASAL SEVK başvurusu linkine tıklayın. E-devletin sağ üst köşesinde bulunan arama kutucuğuna durumunuza göre yukarda siyah ile kararttğım anahtar kelimeleri yazarak bu sayfalara ulaşabilirsiniz.
e devletten sülüs
Üçüncü Adım:
  • Aşağıdaki resimde gösterildiği üzere sizden iki adet onay isteyecek. Bu askerlik şubesine gitmeden sülüs belgesi alacağınıza dair bir bilgilendirme. Burada yazılanları dikkatlice kuyun ve büyük harflerle EVET yazarak onaylayın.

Dördüncü Adım:
  • Bu adım birinci dereceden akrabası şehit olanlar veya doğu/güneydoğuda hali hazırda askerlik yapanlar içindir. Bunu yok olarak işaretlemelisiniz eğer birinci dereceden şehit yakınınız veya şuan doğuda askerlik yapan kardeşiniz varsa  buradan işlem yapamazsınız varı seçip askerlik şubesine gitmelisiniz.

Beşinci Adım:
  • Bu adımda hali hazırda mevcut adresiniz üstte yazmaktadır eğer bu adreste bir yanlışlık yoksa her iki adıma da büyük harflerle EVET yazarak devam edin.
Altıncı Adım:
  • Eğer yukarıda saydığım adımları anlattığım gibi yapmışsanız aşağıdaki gibi sevk işlemleriniz başarıyla gerçekleşmiştir uyarısını görüyor olmanız lazım. Buradan öncelikle dosyayı indir düğmesine tıklayarak sülüs belgesini pdf formatında bilgisayarımıza indiriyoruz.
  • İşlem bu kadar basit. Artık askerlik şubesine gitmeye gerek kalmadan indirmiş olduğunuz süsül belgesi ve nüfus cüzdanınızla teslim tarihinde birliğinize gidip teslim olabilirsiniz. Sevk işlemlerini online olarak tamamlamış oldunuz. Bu işlemleri yaptıktan sonra kayıtlı cep telefonunuza aşağıdaki gibi bir kısa mesaj gelecek. Bu mesaj geldikten sonra 3-5 gün içerisinde yol ve iaşe bedelinizi nüfus cüzdanınızla birlikte herhangi bir PTT şubesinden alabilirsiniz.

Paşlaş:

124 yorum:

  1. bişde dicemde ....UYARI:Bu sayfayıDOĞRUDAN YAZDIRMAYINIZ! sölüyoda bende yazıcı yok onu indirdikten sonra telefonamı mesaj gelecektir...

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Yazici yoksa epostana yolla. En yakin eczane kirtasiye vb. Yere git yazdirmalarini rica et. Bak bu kadarrr. Bende yazici yokta ne demek.

      Sil
    2. sürüsünü alamadım arkadaşlar ne yapmam gerek sistem kapanmış

      Sil
  2. Kolay gelsin bn 98 e 3 gidiyomda nasl erken giderim e dewletten sevk nasil werebilirim yardim edin acil lutfen

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. erken gidemezsin malesef

      Sil
    2. Ben sevk basvuru yaptim ama o belgeyi cikarmadim simdi nasil sülüs kagidini cikarabilirim

      Sil
  3. ilk adımda tıkladığımda bu uyarı çıkıyor:
    Sistemde kayıtlı sevk bilginiz bulunmamaktadır.Lütfen en yakın askerlik şubesine müracaat ediniz.
    benim sevk 12 mart yazıyor, acaba erken olduğundan mı kağıt alamıyorum?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. hayır şubat celbinin 2.grubuna kalmışsınız.O yüzden şuanda sülüs alamıyorsunuz.

      Sil
    2. ne zaman alabilirim?
      martta mı?

      Sil
    3. evet bende 2. celp grubuna kaldım asalın anasayfasında bir açıklama vardı şimdi baktım kaldırmışlar neden anlamadım 2018 şubat celbinde silah altına alıncaka yükümlüler ile iligi duyuru diye 2.celp grubuna kalan yükümlüler sevk işlemlerini 01 mart - 08 mart arası e devlet üzerinden 01 mart- 13 mart arası askerlik şubelerinden yapabileceklerdir yazıyordu yani 1 mart itibariyle e devlet üzerinden sülüs alabilirsiniz demek oluyor bu bende martı bekliyorum hayırlı tezkereler..

      Sil
    4. teşekkürler
      sana da hayırlı tezkereler

      Sil
    5. Bende 12 Martta gidiyorum ancak edevlette sevk işlemi süresi sona ermiştir yazıyor oysa daha önce denediğimde de benzer uyarılar vardı. 2. Grup 1 mart - 8 mart 2018 arası edevletten işlem yapılacak deniyor. sistem henüz aktif olmamış anlaşılan... olmazsa yarın ask. şubesine gidip öğreneyim artık...

      Sil
    6. S.A BEN cuneyt maden ardahan dogumluyum canakkale 116 jandarma egitim alayı yerım acıklandı ama hale sulus kagıdımı alamadım ne yapmam lazm 98/b gıdıyorm

      Sil
  4. 1998 dogumluyum kütük amasya kasımda muane oldum 07.02.2018 askerlik yönunden sakıncası yoktur diyor nezaman giderim en yakın askere a b mi grup benim

    YanıtlayınSil
  5. 31 ocakta askere gidiyorum sülüsümü almadım askerlik şubesi verirmi ?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. ister askerlik şubesinden ister yukarıda anlattığım gibi e devlet üzerinden kendin sülüsünü alabilirsin.

      Sil
    2. Sevk belgemi cikardim ama fotografsiz. Barkod var. Artik boyle mi oluyor? Fotograf yukleme yeri gormedim ben

      Sil
  6. Site kapanmış 26 sından sonra alınmıyormuş 31 ine kadar en yakın askerlik şubesine gidiniz diyor sıkıntı yaparlarmı verirlermiii sülüs kağıdını

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. sıkıntı olmaz alırsın şubeden alırsın sülüsünü.

      Sil
  7. Hakkınızda herhangi bir sınıflandırma sonucu bulunmamaktadır yazısı çıkıyor. tecilim 31 aralık 2017'de bitmişti. durumda da sınıflandırma ve tertibat bekliyor yazıyor. Admin bu ne demek? Saygılar.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. mayıs celbine sınıflandırman yapılacak demektir.

      Sil
    2. Bende eylulde gidecem ağustosta sülüs belgemi alabilirmiyim acaba

      Sil
  8. hocam bana hiç bir bilgi verilmedi askerlikle ilgili yani ne posta geldi ne mesaj atıldı hiç bir bilgi yok benim haberim olmadıgı için yeni ögrendim ne yapmamı önerirsiniz ? hakkımda sıkıntı çıkarmı

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. öğrenim durumun gösterir yani öğrenci belgen ya da mezuniyet belgenle birlikte hemen şubeye giderek yoklama/tecil işlemlerini yaptır.

      Sil
  9. hocam merhabalar geçen hafta belli olduğunda benim sevk tarihim 13 mart ve sevk yerlerimde gözküyordu. fakat dün sorgulama sayfasına girdğimde asal sevk başvurularının süresi bitmiştir yazıyo. sevk belgemi görüntüleyemiyorum. bir sıkıntı mı var diye endişelendim.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. sülüsünü almışmıydın. Almadıysan şubeye giderek sülüsünü al.

      Sil
    2. yalnız hocam trt nin yayınladığı bildiride 13 martta gideceklerin sülüsünü 1 mart- 8 mart arası internetten veya askeri şubeden alabilecekleri yazıyo. benim endişem şuan gideceğim yeri ve tarihi görüntüleyemiyor olmam ona anlam veremedim.

      Sil
    3. sistemde kaynaklanan sorundan olabilir endişe yapmana gerek yok 1 marta kadar düzelir düzelmezse şubeden alırsın.

      Sil
  10. 98 1 b grubu sülüs ne zaman açıklanacak bilginiz varmı

    YanıtlayınSil
  11. Ben marttın 12 sine teslim olacam yerim filan belli oldu ama daha bi ay var çaliştim yerden haklarimi alıp çikmam lazım şubeye gitsem askere gidecegine dahil kağıt verirlermi

    YanıtlayınSil
  12. E devlette askerlik yerimi öğrenemiyom normalde martta gidecem arkadaşlar yardimci olur musunuz lütfen uzun dönem olarak gidecem

    YanıtlayınSil
  13. martta gidicekler şu anda sülüs alabiliyor mu?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. 1 ila 8 mart tarihleri arasında e devletten alabilirsin

      Sil
  14. Benimde yerim belli 13 Marta teslimim e devletten yerimi görüyordum şimdi göremiyorum asal sev başvurunuz bitmiştir diyor

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. E-devlet üzerinden yarından itibaren yani 1 Mart 8 Mart tarihleri arasında sevk işlemlerini yapabileceksin.

      Sil
  15. Sevk işlemlerini süresi dolmuştur diye uyarı var. Acaba benim sayfamda mı öyle. Sevk işlemi yaptıramıyorum. 24 ocakta hangi birliğe katılacağım belli olmuştu. o tarihte sevk işlemi yapmak için diğer aşamalaea geçmiyordu sistem. 1 - 8 Mart da açılacak deniyordu ama yine sistem aynı uyarıyı veriyor. Sevk başvurularının süresi dolmuştur yazıyor.

    YanıtlayınSil
  16. "Asal sevk başvurularının süresi dolmuştur." uyarısı kalktı. Sistem açıldı... Şubat 2. Grup için 01.03.2018 - 08.03.2018 (Askerlik yerleri 25 Ocakta açıklanmıştı 12-13 Mart sevk tarihi görünüyordu ancak sevk başvurusu yapamamıştım, ilk günlerde sevk bulunamadı gibi bir hata veriyordu sistem daha sonraları ise sevk başvuruları sona ermiştir yazıyordu)

    YanıtlayınSil
  17. e devlet üzerinden alınan belgenin imzalatılması gereklimi?

    YanıtlayınSil
  18. sevk işlemlerini e devlet ya da subeden yaptırdıktan sonra çalıştığımız kurumda son güne kadar çalşışma hakkımız var mı yoksa sevk işlemlerini tamamlar tamamlamaz ayrılmamız gerekir mi?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Sülüsü aldığınız tarih itibari ile işyerinden ayrılma hakkınız var.

      Sil
  19. Admin şimdi sülüs belgemi öıkyı olarak aldıktan sonra askeri şubeye gidşp imza damga vb. Şeyler yapılması gerekiyor mu

    YanıtlayınSil
  20. merhaba, sevk belgemde sevk tarihi 12 mart yazıyor ama katılacağı tarih bölümünde 14 mart yazıyor, hangi tarihi esas alacağım yardımcı olursanız sevinirim. 12 sine bilet almıştım önceden.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. 12 ile 14'ü arasında birliğine katılman gerekiyor demektir.

      Sil
    2. Admin ben doğrudan yazdırdım sıkıntı olurmu

      Sil
  21. arkadaşlar geçen gün şubeye gittim adresim MSB de sülüs için başvuru yapacağım zaman yanlış yazıyordu. gittim değiştirdik dediler ama hala aynı yanlış adres var e devletten sülüs almaya çalıştığımda. ne yapabilirim ?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Güncelleme biraz zaman alabiliyor ara ara kontrol et.

      Sil
  22. Merhaba benim memleket celp dönemi ağustos gönderiyor ama askerlik şubesinden bana celp dönemi mayıs verildi sizce hangisinde giderim bide mayıs gidersem sülüs ne zaman alırım ?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Sertan, anladığım kadarıyla muhtemel sevk tarihin mayıs. Durumun üniversite mezunu isen 20 nisanda değilsen 14 nisanda belli olacak.

      Sil
  23. Selam hocam,

    90 doğumlu, lisans mezunuyum ve lisanstan sonra tecil hakkımı kullandım.

    Sonra bir süre bakaya durumunda kaldım, bu sürede hiç GBT'ye takılmadım, ceza tebliğ edilmedi. Sonra şubeye gidip, ceza ödemeden sevk işlemi yaptım ve verdikleri belge ile yüksek lisansa kayıt oldum ve tecil ettirdim. Süre biraz uzayınca benim yerim belli oldu ama sevk başvurusunu onaylamadım. 12 Mart'ta tecil hakkım bitti ve şubeye gitmeden, sağlık raporu almadan beni Mayıs celbine almışlar.

    Niyetim Kasım celbinde gitmekti, komiser yardımcılığına başvurabilmek için. 2 ay bakaya kalsam, haziran ayında şubeye gitsem, "şu tarihe kadar sakıncası yoktur" kağıdı alabilir miyim?

    Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlayınSil
  24. Öncelikle merhaba Ocak ayında yoklama oldum Mayıs ayında çıkacağını söylediler bana şimdi e devletten baktım "Sistemde kayıtlı sevk bilginiz bulunmamaktadır.Lütfen en yakın askerlik şubesine müracaat ediniz." yaziyor ne yapmam gerekiyor?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Sevk işlemlerini tamamladığınızda eminmisiniz bence en yakın askerlik şubesine gidin.

      Sil
  25. ya allah için yardım edin bana sülüsümü kendim e devlet üzerinden onaylamak istiyordum onayladımda ama en son bi soru geldi askerlik bittiginde askerde kalmak istiyormusun tarzında, 3 tane seçenek vardı 1. komoando muvazzaf astsubay yada subay 2. muvazzaf astsubay yada subay 3. sözleşmeli er veya uzman mıdır nedir. ben bu şansımı kaçırmışmı oldum askerde tekrar sorarlarmı muvazzaf subay olarak kalmak istiyormusun diye ? ve birde işaretlemiş olsaydım 2. seçenegi ne olurdu bilgisi olan varmı lütfen yardım ??

    YanıtlayınSil
  26. Hocam 16 nisanda tecilimi bozdum bundan sonraki süreçlerde ne yapmam gerekiyor hiç bi fikrim yok bilgilendiriseniz memnun olurum

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. ağustos celbine tabisin. Yapacağın başka bir şey yok şu anda. Sitemizi takip et temmuz ayı içerisinde askerlik yerleri açıklanacak bizde duyuru yapacaz.

      Sil
  27. Hocam bu sülüs için işlem yaptığımızda bir sonra ki aşamada mavaazaf subay olmak istiyor musunuz muvazzaf astsubay er/erbaş bu işaretlediklerimizin anlamı ne kalmamız için mi soruyorlar

    YanıtlayınSil
  28. Farklı Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi adresinde ikamet ediyor iseniz en yakın Askerlik Şube Başkanlığına müracaat ediniz.

    Arkadaşlar sevk kağıdını almak için girdiğimde benim eski adresim çıkıyo altındada böyle bi yazı yazıyor.Tekrardan askerlik şubesinemi gitmem gerekiyor yoksa sevk kağıdını alsam direk böyle bi sıkıntı yaşarmıyım?
    Yardımcı olursanız sevinirim.


    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. en yakın askerlik şubesine giderek adresini güncellemelisin.

      Sil
    2. Günccellemezsek bir sıkıntı olur mu ?

      Sil
  29. Merhaba e devletimde E devlet kapisi uzerinden sevk bascuru suresi dolmustur. Uyarisi cikiyor ve askerlik subesine gittigimde ise ekranda sadece kisa donem er olarak ekrana yansiyor fakat gidecegim birlik ekranda gorunmuyor askerlik durum belgesi sorgulamada ise 04.05. 2018 e kadar askerlik avisindan bir sakincasi yoktur gibi bir durum bildiriliyor. Diger arkadaslarimin hepsi aciklandi falak benim ki aciklanmadi daha sebebi ne olabilir

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. bugün belli olmadıysa ağustos celbine kalmışsın demektir.

      Sil
  30. Hocam Elimde askerlik belgesi var benim. Celp dönemi:2018 MAYIS. Sevk Tarihi bu belgede:2 Mayıs 2018 gösteriyor.Yalnız Ben E devlete girdiğimde Birlik Adı
    TOPÇU VE FÜZE OKL.K.LIĞI/ANKARA POLATLI gösteriyor. Yerim belli fakat sıkıntı şu hocam.
    Benim Sevk Tarihim e devlette 18/06/2018 gösteriyor. Hani 2 mayıstı bu nedir? Bir de sevk işlemlerini yapmak için buraya tıklayın yazıyor tıklıyorum.Bu çıkıyor Sistemde kayıtlı sevk bilginiz bulunmamaktadır.Lütfen en yakın askerlik şubesine müracaat ediniz.

    YanıtlayınSil
  31. E devlete girdiğimde hem acemi hem usta birliğim belli yazıyor ama sevk belgesini aldığım zaman sadece acemi birliğim görünüyor usta birliğim yazmıyor kısa dönemim sebebi nedir acaba ?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. idari bir işlem bunu neden kafana taktın anlayamadık.

      Sil
  32. Ben 98e2 ama b grubu sülüsü ne zaman alırım

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. birliğine katılacağın tarihten 1 hafta önce alırsın.

      Sil
  33. Sevk tarihleriniz 13.04.2018 - 26.04.2018 tarihleri arasındadır, 04.05.2018 tarihine kadar askerlik şubesine gidebilirsiniz.

    Ben anlamadım lütfen açiklarmısınız normalde mayısın 2sinde birliğe katilmam gerektiğini söylemişlerdi ama e devlette böyle bi yazıyla karşılaştım şubeye mi gitmem gerekiyor anlamadım.

    YanıtlayınSil
  34. statü kısa dönem er. sevk başlangıç 02.05.2018 sevk bitiş 04.05.2018 bu tarihlerde sülüs almazsam ne olur

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. hakkında bakaya işlemi uygulanır.

      Sil
    2. 07.05.2018 bu tarihinde pazartesi günü gidersem yinemi bakaya kalacagız. yokmu caresi

      Sil
    3. rahatsızlığın var ise rapor alarak bakaya kalmaktan kurtulabilirsin. Bunun dışında çare yok.

      Sil
  35. Benum askerlik b grubuna kaldi haziran 18 sevk baslangic 19 biti yaziyor internette sulusu2) E-DEVLET ÜZERİNDEN 01-09 TEMMUZ 2018 TARİHLERİNDE YAPTIRABİLECEKLERDİR. Yaziyor ben sulusu ne zaman alabilirim yani temmuzami kaliyorum

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. evet 24 haziran cumhurbaşkanlığı seçimlerinden dolayı sevk tarihi 9-10 Temmuz 2018 olarak değiştirildi. Sülüsünü 01-09 Temmuz tarihleri arasında askerlik şubesinden alabilirsin.

      Sil
  36. Admin Merhaba ben sülüsümü e devletten olusturdum sevk tarihi 4 Mayıs katılacağı tarih 7 Mayıs yazıyor.bu belgeyi 14 nisanda oluşturdum yani barkod karekod mevcut bu durumda suan e devllete sınıflandırma sorgulaması yaptığım da güncel olarak sevk başlangıç 2 Mayıs sevk bitiş tarihi 4 mayis yaziyor bu durumda geç kalmış sayikir miyim bilgi verir misin teşekkür ederim.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. 1 haftaya kadar birliğine geç katılmaktan birşey olmaz 1 hafta geç çıkarsın.

      Sil
  37. E devlet uzerinden er siniflandirma sonucunda askerlik yerleri kalkmis gorunmuyor sebebi nedir

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. mayıs celbi a grubu birilklerine katıldı o yüzden kaldırılmıştır.

      Sil
  38. Selamlar ben 98 / 2 askere gidiyorum b yani yerim belli oldu izmir narlidere istikam ci 6 18 hazıranda s devlet kapısından giri yorum sorguluyurom şimdi gozkmyr

    YanıtlayınSil
  39. 92 2b gidiyorum ama ayni zamanda suan calisiyorum .tazminat icin illa silus kagidi istiyorlar. bende biraz arastirma yaptim silusun zorunlu olmadigi simdi cikarsamda tazminatimi alirim diye okudum . Dogrumudur

    YanıtlayınSil
  40. E devlette sevk Tarihim.
    26.07.2018 dir celp dönemimde Ağustos yardimci olurmusunuz peki bu kesinmi yani

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Poyraz, muhtemel ibaresi yok ise kesin celp dönemin ağustos demektir.

      Sil
  41. Sevk işlemini yaptım sülus umu aldım ama birliğime teslim olmadım 16 Mayıs ta birliğe katılmam gerekiyordu ama 18 gün ra rapor aldım ama sonrasında rapor da almadım ve birliğe teslim olmadım benim durumum ne olur ve bedelli çıkarsa faydalanabilir miyim ?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. hakkında bakaya işlemi uygulanmıştır. Bedelli çıkarsa faydalanabilirsin.

      Sil
  42. Internette bazi sitelerde 25 hazirandan sonra sulusu e devletten veya askerlik subesinden alabilirsiniz yaziyor ama e devlette hic bisey gozukmuyor yardimci olabilirmisiniz isten cikis almam lazım

    YanıtlayınSil
  43. Esselamun Aleykum. Temmuzun 10 da askerim. 30 yasindayim bedelli beklemek istiyorum. Silusumu aldigim zaman celp donemini atlatabilirmiyim. Birlige teslim olmadan benim bedelliyi beklemem lazim ne yapmam gerek.(bu arada silus tazminatimi almam icin gerekli)

    YanıtlayınSil
  44. e devletten mesaj geldi sevk tarihiniz 1-10 temmuz arasına alınmıştır diye. gideceğim yer belliydi. sınıflandırılmış yükümlü olarak da gözüküyorum fakat sülüse baktığımda e devletten Sistemde kayıtlı sevk bilginiz bulunmamaktadır.Lütfen en yakın askerlik şubesine müracaat ediniz dşyo. bunun sebebi nedir.ayrıca 10.07.2018 tarihine kadar askerlik açısından bi sakıncası yoktur diyo ACİLLL

    YanıtlayınSil
  45. Sülüs alırken bugünün tarihinden mi başlıyo yoksa tarihi kendimizmi yazıyoruz

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. kendi tarihim yazıyo.bugün şubeye gittim öyle bişey olması imkansız diyo ama oldu işte. hiçbi şekilde yardımcı olmadılar.msb ye şikayet yazdım bende. şubedekiler sınıflandırılmış yükümlüsün herşey belli dedi.fakat sülüs çıkarmaya girdiğimde sorular çıkmıyo dogrudan Sistemde kayıtlı sevk bilginiz bulunmamaktadır.Lütfen en yakın askerlik şubesine müracaat ediniz bunu diyo.yoğunluk oldugundan falan olabilir mi

      Sil
    2. Merhaba admin ve arkadaşlar ben şunu anlayamadım.Ben müh fakültesinden mezunum tecili bozdurum herşeyimi yaptırtım bana verilen kâğıtta 26.07.2018 tarihinde asker yani ağustos celbinde gidersin dediler ama bugün 08.07.2018 tarihinde edevlete baktığımda 31.07/2018 tarihine kadar askerlik yönünden sakıncası yoktur ve sınıf ve tertibat bekliyor yazıyor.Ben bunu anlayamadım şimdi ağustosta kesin askermiyim.

      Sil
  46. Bolvadin afyon kayıtlıyım 99 ocak doğumluyum ne zaman giderim

    YanıtlayınSil
  47. merhaba arkadaşlar üniversite mezunuyom sevk belgemde hizmet şekli ER olarak yazıyor fakat uzun dönem mi yoksa kısa dönem mi olduğu belirtilmiyor.bunu nasıl öğrenebilirim

    YanıtlayınSil
  48. Merhaba benim bir sorum olucak ben şimdi tecilliydim 2019 ocak ayına kadar tecilimi bozdum kasımda gidicem ekimdede sülüs kağıdı ve yerler veriliyormuş sanırım fakat ben şu an çalıştığım iş yerinde olumsuzluklar yaşıyorum ve 1.5 senelik elemanı tazminatını alıp cıkmak istiyorum ben iş verenlede konuştum sülüs kağıdı ne zamansa o zaman veririm diyor ben bu sülüs kağıdını nasıl erken alırım iş yeri gercek ten artık dayanılarak gibi değil sürekli adam ayırma psikolojik baskı ve açık lisede okuyorum şu an neler yapmam gerek teşekkürler

    YanıtlayınSil
  49. Merhaba hocam ben ön lisans mezunuyum tecilimi bozdurup askere gitmek istedim bana ağustos celbi gelmişti fakat doğrulamak için 1-10 temmuz arası tekrar gel dediler bu seferde 30 ekim yazıyor 15 ekimde yerin belli olur dediler kasımda kesin gidermiyim ve e-devlette 26.07.2018 tarihine kadar askerlik açısından bi sakıncası yoktur yazıyor Rizeliyim sizce ne zaman giderim ve bu celp dönemlerindeki grup ne oluyor? a yada b grubu olunca gidiş tarihlerinde değişiklik olurmu?

    Bilgilendirirseniz sevinirim.Teşekkürler

    YanıtlayınSil
  50. Abi eylul 11teslim olacam 15 gün ince e devlette gideceğim yer gozuktu dun baktim sevk işleminiz bulunmamaktadır diyor

    YanıtlayınSil
  51. benim e devlet 11 eylül de gideceğim yazıyordu fakat kaldırılmış e devletten neden

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Bende de öyle gözüküyo herkeste öyle yani yerleri açıkladıktan sonra e devletten kaldırıldı ama tahminimce yarın sülüs leri alabiliriz araya hafta sonu girdi çünkü

      Sil
  52. Ben sülüssümü e devletten alsam askeriyede
    Sıkıntı olurmu

    YanıtlayınSil
  53. 98/3 b grubu sülüsler ne zaman açıklanır acaba

    YanıtlayınSil
  54. Ahmet Ünsoy9 Ekim 2018 02:46

    Merhaba Temmuzda şubeye gidip bedelsiz askerlik başvurusu yapmıştım. Tüm işlemler yapıldı Kasım celbinde askersiniz dediler. Fakat başvuruyu yaptıktan bir süre sonra elime maddi anlamda bir imkan geçti. Bunu bedellide kullanmak istiyorum. Daha yerler açıklanmadı.
    Yerler açıklanmamışken Bedelli askerlik yapabilir miyim? Bedelliye başvurabilir miyim?
    Önceki başvurum ne olacak. Başvurabiliyorsam ne yapmak gerekir. Bu konuda aydınlatırsanız sevinirim.

    YanıtlayınSil
  55. Merhaba
    98/4 askere gideceğim yerim belli oldu. a grubu gidiyorum lakin e devlette sevk basvurusuna tıkladıgımda Sistemde kayıtlı sevk bilginiz bulunmamaktadır.Lütfen en yakın askerlik şubesine müracaat edini hatasını veriyo yardımcı olabilir misiniz

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. hepimizde aynı durum

      Sil
    2. Aynısı bende de yazıyor, şubata flan kalmayız dimi 😄

      Sil
    3. Merhaba ben bedelli askerlik için basvurdum 2 gun önce bugün bedeli sevk basvuru kısmına tikladim evet dedim celp dönemi değil ve hizmet şekli er yazıyor 1 kasımda katılacağım yazıyor yanlışlık olabilir mi

      Sil
    4. bedelli sevk başvuru kısmına ne zaman tıklanmalı?

      Sil
  56. E devletten cikardigimiz sevk belgesinde mühür imza ve foto yok birliğe katilacagimiz zaman sikinti olurmu

    YanıtlayınSil
  57. Hocam benim önce yerim belli oldu sevk kaldığı e devletten alamadım ayın 20sinde gel dediler bana gitmeden önce sınıflandırma sonucu görünmüyordu askerlik şubesine gittim sevk belgen hala hazır değil dediler 98/4B İzmir Narlıdere

    YanıtlayınSil
  58. s.a geçen gün tecili bozdurdum elime verilen kağıtta 2019/4/24 gidiyorum.
    e devlette ise 2019/1/31 gösteriyor nedemek oluyor bu. şubenin genel sevk tarihini seçtim.

    YanıtlayınSil
  59. Merhaba nişanlım sülüs kağıdını kaybetti pazartesi İstanbula gidicek birliğine teslim olmak için elinde evrak olmadan (sülüs) alınırmı birliğine ?

    YanıtlayınSil
  60. Ağa E Devletten Başvuru yaptım sağlık ocağında muane oldum karar askerliğe elverişlidir yazıyo şimdi ne yapmam gerek bekir_aydemir04 de cevabı yazarsan sevinirim

    YanıtlayınSil
  61. iyi günler ben muayenemi oldum askerlik şubesine ne zaman gidiyom diye sordum şubat dedi kağıt verdi celp dönemi şubat yazıyor bugün açıklandı Hakkınızda herhangi bir sınıflandırma sonucu bulunmamaktadır.bu hatayı veriyor sebebi nedir 18/07/1999 doğumluyum acil dönüş yaparmısınız

    YanıtlayınSil
  62. 2013 yılından bu yana aktif öğrenciyim 2 yıl kadar ekonomik ve aile sağlık problemleri nedeniyle eğitim süreme biraz araverdim 2013 yılı sdu yüksek okul yani on lisan öğrencisiyim şuan aktif öğrenciyim askerlik durum belgesi sorgulama yaptığımda erteleme nedeni
    onceden eyt35 ogrenci derken dun =son yoklamaya tabi 01.02.2019 tarihine kadar askerlik hususunda sakıncası yoktur diyor şuan aktif öğrenciyim tecil hakkım varmı ?

    YanıtlayınSil
  63. sevk belgemi herhangi bir askerlik şubesinden alabilirmiyim yoksa illa bağlı bulunduğum askerlik şubesinden mi almam gerek ?

    YanıtlayınSil
  64. Askere ne zaman gidecem 24/09/1999 doğumluyum bursa orhaneli yim sulüs ne zaman alırım

    YanıtlayınSil
  65. Merhabalar,

    99 doğumluyum, 22 ocak 2019'da açık orta okuldan mezun oldum.

    5 şubat 2019'da ise açık öğretim lisesine kayıt oldum. (son kayıt tarihi 6 şubat idi)

    1 Hafta önce ise halıcıoğlu askerlik şubesine müracaat edip öğrenci erteleme işlemi yapmak istedim.

    Ancak oradaki görevli arkadaşlar, yoklama kaçağı olduğumu, yoklama kaçağı durumuna düştükten sonra öğrenci olduğumu söylediler.

    Yani 4 şubatta kayıt olsaydım eğer tecil hakkım oluyormuş. ama şu an aktif öğrenciyim ve tecil alamıyorum.

    son gün 4 şubat gibi bir bilgiyi hiç bir yerde duymadım veya görmedim onca araştırmalarıma rağmen. ama yasa gereği böyle olduğu söylendi.

    Aynı askerlik şubesinde birisi son gün şubat 1 derken, bir diğeri şubat 2 dedi. yine tecil için gittiğim görevli 4 şubat demişti. telefondan bilgi almaya çalıştığımda askerlik şubesini aramak için, onlar ise son gün 2 şubat demişti.

    yani inanılmaz karışık bir durum içerisindeyim, tecil etme hakkımı geri kazanmak için ne yapabilirim? yardımlarınız için şimdiden çok çok teşekkürler...

    YanıtlayınSil
  66. Abim Şanlıurfa viran sehirde adkerkik yspti bende Şırnak'ta skerlik yapıyorum batiya sevk alabilirmiyim

    YanıtlayınSil
  67. Merhaba bedelli için başvurmuştum 18inde teslim olacaktım fakat 15.06.2019 a kadar şubeye başvurunuz yazıyor. Tarih geçmesine rağmen şube yardımcı olur mu ?

    YanıtlayınSil
  68. Sevk belgesini aldim fakat nitelik ve adres bilgisi ve katilis bilgisinde hic bir sey yazmiyor sorun olurmu?

    YanıtlayınSil
  69. İyi akşamlar lütfen çok acil bi durum var lütfen rica ederim sorabilirmiyim

    YanıtlayınSil

Yukarıdaki Facebook Yorum kutusunu kullanarak sorularınıza anında cevap alabilirsiniz.

Blog Arşivi